Nad wyszukiwaniem informacji w programie Outlook wszyscy spędzamy zdecydowanie więcej czasu niż byśmy chcieli . Dzisiaj kolejna metoda jak szybko znaleźć szukaną wiadomość.
Pomoże nam pole szybkiego wyszukiwania. Wpisywać do niego dane można po kliknięciu lub naciśnięciu ctrl+E.
Pole gotowe do wpisywania danych |
Po wpisaniu danych wystarczy poczekać klika sekund, żeby na liście zobaczyć wiadomości, które mają gdzieś w sobie dany tekst (w temacie, treści, załączniku czy nadawcy).
Wynik wyszukiwania |
Ciekawą funkcją jest używanie specjalnych słów kluczowych, będących jednocześnie nazwami kolumn:
- od:Agnieszka – wyszuka wszystkie wiadomości wysłane od adresów zawierających „Agnieszka”
- temat:Raport – zwróci wiadomości ze słowem „raport” w temacie
- załącznik:zestawienie – jw.
- rozmiar:>1MB – wszystkie wiadomości większe niż 1 MB, czyli w praktyce posiadające załącznik większy niż 1MB.
Warunki można łączyć, przedzielając je średnikami (pomiędzy średnikiem a następnym słowem musi być przerwa):
- od:Anna; Rozmiar:>16KB – Wszystkie wiadomości od Anny większe niż 16 KB
Trzeba pamiętać że wiadomości są wyszukiwane tylko w aktualnie wybranym katalogu. Jest to argument za tym, aby nie dzielić wiadomości na dziesiątki folderów.