Witam,
Załóżmy, że mamy pewną listę nazw, którą często wpisujemy. Przykładem takiej listy są nazwy miesięcy. Jeżeli wpiszemy w komórkę styczeń i przeciągniemy ją poniżej, kolejne komórki wypełnią się nazwami kolejnych miesięcy. W naszej firmie taką listę mogą stanowić nazwy regionów. Ułatwmy sobie więc życie i nie wpisujmy tych regionów za każdym razem ręcznie.
W komórkach A1:A4 wpisuję nazwy przykładowych oddziałów firmy.
Krótka lista |
- Naciskam klawisz Office.
- Naciskam klawisz Opcje programu Excel.
- Na otwartej zakładce Popularne naciskam klawisz Edytuj Listy niestandardowe.
- W polu Importuj listę z komórek wpisuję zakres mojej listy A1:A4.
- Klikam klawisz Importuj.
- Na liście wpisów pojawią się moje regiony.
- Potwierdzam OK
Okno list niestandardowych |
W tej chwili mogę używać nowej listy tak samo jak wspomnianej na początku listy miesięcy. Oczywiście lista ta może być o wiele większa, może zawierać na przykład nazwiska handlowców lub produktów w naszej firmie. Należy pamiętać tylko o poniższych ograniczeniach:
- Elementami listy może być tylko tekst. Listy składające się z liczb są standardowym elementem programu i nie kwalifikują się list niestandardowych.
- Jeżeli zależy nam, żeby elementami listy, były liczby, trzeba je wcześniej sformatować jako tekst.
- Listy mogą się składać z maksymalnie 255 elementów lub 1818 znaków, którekolwiek ograniczenie będzie osiągnięte pierwsze. Przyznam, że jest to ograniczenia, które odkryłem na zasadzie prób i błędów, ponieważ nie znalazłem informacji na ten temat w oficjalnych źródłach.
- List wbudowanych (miesiące, dni tygodnia) nie można edytować ani usuwać.
Zachęcam do zadawania pytań lub zgłaszania uwag za pomocą formularza z prawej strony
Comments 1
Czy jest możliwość wyboru listy niestardowej, której chcemy użyć przy wpisywaniu? Gdy mamy 2 różne listy, które jednak zawierają kilka takich samych elementów, to po przeciągnięciu Excel korzysta z listy później dodanej (nowszej). Czy mogę sama wybrać, którą listą ma wypełnić?