Listy niestandardowe Excel – szybkie wpisywanie informacji

Witam,
Załóżmy, że mamy pewną listę nazw, którą często wpisujemy. Przykładem takiej listy są nazwy miesięcy. Jeżeli wpiszemy w komórkę styczeń i przeciągniemy ją poniżej, kolejne komórki wypełnią się nazwami kolejnych miesięcy. W naszej firmie taką listę mogą stanowić nazwy regionów. Ułatwmy sobie więc życie i nie wpisujmy tych regionów za każdym razem ręcznie.

W komórkach A1:A4 wpisuję nazwy przykładowych oddziałów firmy.

Krótka lista
  1. Naciskam klawisz Office.
  2. Naciskam klawisz Opcje programu Excel.
  3. Na otwartej zakładce Popularne naciskam klawisz Edytuj Listy niestandardowe.
  4. W polu Importuj listę z komórek wpisuję zakres mojej listy A1:A4.
  5. Klikam klawisz Importuj.
  6. Na liście wpisów pojawią się moje regiony.
  7. Potwierdzam OK
Okno list niestandardowych

W tej chwili mogę używać nowej listy tak samo jak wspomnianej na początku listy miesięcy. Oczywiście lista ta może być o wiele większa, może zawierać na przykład nazwiska handlowców lub produktów w naszej firmie. Należy pamiętać tylko o poniższych ograniczeniach:

  • Elementami listy może być tylko tekst. Listy składające się z liczb są standardowym elementem programu i nie kwalifikują się list niestandardowych.
  • Jeżeli zależy nam, żeby elementami listy, były liczby, trzeba je wcześniej sformatować jako tekst.
  • Listy mogą się składać z maksymalnie 255 elementów lub 1818 znaków, którekolwiek ograniczenie będzie osiągnięte pierwsze. Przyznam, że jest to ograniczenia, które odkryłem na zasadzie prób i błędów, ponieważ nie znalazłem informacji na ten temat w oficjalnych źródłach.
  • List wbudowanych (miesiące, dni tygodnia) nie można edytować ani usuwać.

Zachęcam do zadawania pytań lub zgłaszania uwag za pomocą formularza z prawej strony

Subskrybuj RSS, aby otrzymywać najnowsze informacje.

Comments 1

  1. Czy jest możliwość wyboru listy niestardowej, której chcemy użyć przy wpisywaniu? Gdy mamy 2 różne listy, które jednak zawierają kilka takich samych elementów, to po przeciągnięciu Excel korzysta z listy później dodanej (nowszej). Czy mogę sama wybrać, którą listą ma wypełnić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *