Czytelne rozłożenie elementów w dokumencie

Witam,

Przeglądając dziesiątki CV podczas rekrutacji na nowe stanowisko zwróciłem uwagę na jedną rzecz. Abstrahując od samej treści aplikacji (od tego są inne serwisy), dokumenty są po prostu brzydkie. W ekstremalnych przypadkach zdarza się że każdy akapit jest sformatowany inną czcionką i każda lista jest stworzona z innych symboli. Poczucia estetyki trudno jest kogokolwiek nauczyć, jednak chciałbym zwrócić uwagę na prostą metodę na rozłożenie elementów na CV.

Wystarczy użyć tabel! Na karcie Wstawianie można znaleźć przycisk do wstawiania tabel. Po wstawieniu tabeli należy ją całą zaznaczyć na karcie Narzędzia główne usunąć krawędzie, tak aby nie pojawiały się na wydruku lub podczas eksportu do PDF.

Wyłączanie widoczności krawędzi w tabeli


Rozmiary komórek w tak utworzonej tabeli możemy dowolnie zmieniać. Komórki można także łączyć, tworząc bardziej skomplikowane układy. Co najważniejsze, każda komórka może zawierać inne wyrównanie tekstu, inne obiekty, czy też tło. Właśnie w ten sposób stworzyłem poniższy dokument:

Przykład CV formatowanego przy pomocy tabel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *