Blog na e-mail. Czytaj blog w swojej skrzynce!

Strony

  • Strona główna
  • Newsy
  • Kurs Excel
  • Kurs VBA
  • Śledź bloga przez Outlook
  • Krótka pomoc

-

-

czwartek, 1 grudnia 2011

tabulator w komórce Excel

Witam,
 Jeżeli trafiłeś na tą stronę licząc na to, że dowiesz się jak zrobić wcięcie w komórce za pomocą klawisza tab, to muszę Cię rozczarować, nie jest to możliwe.

 Klawisz tab służy do zatwierdzania edycji z przejściem do komórki obok, tak więc wpisanie go bezpośrednio na pewno nie rozwiąże problemu. Nawet, jeżeli wstawimy tab za pomocą formuły:

= "Text1"&char(9)"Text2"

to Excel i tak nie wyświetli odstępu pomiędzy Text1 i Text2.

 Ominąć problem możemy na dwa sposoby.
  • Tworzyć wcięcia przy pomocy spacji,
  • W oknie Formatowania komórek, na zakładce Wyrównanie, należy zwiększyć pozycję Wcięcie, jednak wtedy cała zawartość komórki będzie przesunięta.
Stoją przed powyższym problemem należy się zastanowić, czy wymagamy od Excela tego, do czego został stworzony. Jest to program, służący przede wszystkich do analizy danych i wszelkie narzędzia formatujące są temu podporządkowane. Jeżeli w komórkę wpisujemy tak dużo tekstu, że musimy go dzielić go na akapity, to może lepszym rozwiązaniem jest użycie tabel w programie Word.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz